steppix

Is it the way he looks, or the way he speaks his mind ?

Kategori: Allmänt

Många tankar cirkulerar just nu. Mycket om min familj och mina vänner, speciellt min familj. Hur lätt kan det egentligtn vara att vara mor till två tonåringar med starka åsikter och som lever det livet vi ha valt att leva? Att se sina barn leva så destruktivt och inte egentligen ha makten att göra något- eftersom vi inte låter henne göra det.

Vet inte hur många gånger jag har fått mer ångest än jag redan hade för att denna tanke kommer upp. Det känns som att man måste försöka, försöka bli bättre. Det kanske inte bara handlar om oss, eller alla andra ungdomar? Vad hände med våra föräldrar- de vi faktiskt ska visa hänsyn till och respektera.

Vissa berättar sanningen och låter föräldrarna veta vad som händer, vissa ljuger sina föräldrar i ansiktet och säger, "allt är bra". Men är det verkligen rätt att dricka sig så full att man inte minns något eller är kapabel att ta sig hem, och sedan säga att allt är bra? Jag förstår inte det här längre. Hur respektlösa kan vi egentligen vara?

För att sedan vända till det jag anser om mina vänner. Det jag alltid ansett om mina vänner är att man ställer upp. Man tar inte bara, man ger även tillbaka. Om någon har det svårt, respekterar man det och gör sitt bästa för att finnas där. Man sitter inte bara där och hoppas att det löser sig. Man säger inte att man saknar någon för att sedan snacka skit bakom ryggen på personen.Varför är alla så jävla fega för? Hur hade folk tänkt utvecklas om det vandrar runt i samma beteende hela livet? Stå upp för det ni tror på- om inte vänskap, ska ni stå för den åsikten.

Finns ungefär fem personer jag helt ärligt kan se som mina vänner- de som håller sig till det man ska. Resten är personer jag inte hyser speciellt starka känslor för, innan de kan bevisa motsattsen. Det är folk jag dricker med och sedan inte bryr mig om efteråt. Jag har brytt mig, jag har levt i tron på att alla andra av dessa personer var mina vänner. Men när folk behandlar andra som skit får det vara. Tänker inte bry mig längre, det får man ändå bara skit för.


Why do you hate him
Why did you make him leave
There’s nothing wrong with him

Why do you hate him

You want him crucified
Is it the way he looks
Or the way he speaks his mind

There’s nothing wrong with him

But it’s you and your friends

All you ever did was talk about her

She’s done what she had to do
Having to raise two kids without a father

You just sat there watched her suffer

You think you’re something special
Boy you blew it!
This conversation’s over…

There’s nothing wrong with her
But it’s you and your friends
Fuck you and your friends






Kommentarer


Kommentera inlägget här: