steppix

Varför kan man inte sluta älska någon?

Kategori: Allmänt

Det är så svårt. Varför kan man inte sluta älska någon? Jag vill älska dig, för det gör jag, det vet du. Jag vill att det ska vara ömsesidigt, vilket det kan bli. Men det är inte det. Det gick för fort, det är inte bara du som anser det, men jag har inte slutat älska dig för det. Hur mycket du än har sårat mig, hur många gånger du än har satt igång ett nytt destruktivt beteende, jag har ändå älskat dig. Allt jag behöver är att du tar dig tid och lyssnar. Jag vet att det är svårt, men det blir bra, jag lovar.

Tänker inte pressa dig eller något. Du måste bara förstå och sluta anta saker som inte är sant. Du stänger ute mig från dig och omvärden och det känns inte bra. Vet inte hur du känner. Allt jag vill är att du tar kontakten så jag i alla fall kan få förklara mig och förstå. Att låta allt gå ut över våra gemensamma vänner är inte okej, vill inte ha det så. Vill att vi båda ska kunna vara i samma rum och på samma fest utan att det ska bli bråk. Skulle aldrig gå fram till dig, det är ditt val. Visst jag vill, men jag gör det inte. Som jag har sagt, jag vill bara att du tar kontakt och låter mig förklara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: