steppix

Vad vore ett liv utan drama?

Kategori: Allmänt

Ibland måste man faktiskt tänka på sitt eget bästa och bortse från det man vill. Långt inne i en själv ligger ändå en tanke som säger att du inte vill. Du tror att du vill det, för du vill att du ska vilja det. Du vill se någonting som faktiskt inte existerar, förutom i din egna underbara fantasi.

Detta är skedet jag är i nu. Jag vill så gärna att allt ska fungeram, att allt ska bli bra, att jag ska vara lycklig. Men den vägen som ser rätt ut är verkligen inte rätt. Jag ska inte kämpa för någonting som kanske ser ut som ett paradis, men det är egentligen är en stad täckt av betong, som inne håller mängder av fabriker som hostar upp avgas. Det är faktiskt vad du är, en levande fabrik som bara hostar upp avgas. Jag är less på att du inte kan bete dig moget. Med tanke på din ålder borde du vara mogen, men ärligt talat är du inte mer mogen än de små sjuorna som försöker vara coola med sitt lilla ordförråd men i själva verket bara beter sig som idioter.

Men det finns faktiskt en väg som kan bli ljus och vacker. Det behövs bara sopas rent och torkas av lite på vissa ställen. Allt jag behöver göra är att hitta redskapen och börja rensa upp. Jag måste ta tag i det viktigaste och putsa på de små sakerna mer ingående senare. Jag måste rensa.

Var på ungdomsmottagningen idag och Linda följde med. Allt äger bara Linda och jag håller ihop och att besöka ett jobbigt ställe, blev genast mycket roande.

Iallafall så fyllde min syster 18 år idag. Stort grattis till henne. Pappa, farfar, mormor, Lill, jenny och Linda kom förbi för att gratta henne. Det var trevligt, men att träffa farfar gjorde mig ledsen. Vi träffas aldrig och det var bara jobbigt. Det var god mat och gott fika iallafall och jag gjorde en låt bara för Vanni coh hennes födelsedag, enligt mig blev den faktiskt bra.

Förstod ännu en gång hur mycket jag älskade Linda när hon hade hyrt "populärmusik från Vittula" Åh vad jag älskar den filmen. Efter att vi roat oss med familjen såg vi på den. Dock var det 10 minuter kvar av filmen, men då kom Lindas far och hämtade henne. Surt.

Aja, nu sitter jag och äter lite fruktsallad och ska sedan träna innan jag ska sova lite.... om den ens blir någon sömn inatt.

Vill tillbaka till livet som var då, allt var så otroligt underbart.


Kommentarer

  • sandra säger:

    haha katten har nåt fel ja. ofta du inte har ätit det? :o

    2009-10-13 | 08:44:30
    Bloggadress: http://apsatss.blogg.se/
  • Marina säger:

    Jag saknar också den tiden

    2009-10-13 | 10:23:44
    Bloggadress: http://warhola.blogg.se/
  • Steffi säger:

    Marina: Den tiden ägde faktiskt. Vi måste få denna tid att äga fan.

    2009-10-13 | 15:17:27

Kommentera inlägget här: