steppix

Tankar i skolan

Kategori: Allmänt

Sitter i skolan. Alla andra bara gick upp i rök. Känns drygt att sitta här helt ensam om inte veta vart de andra ens är.
Har resurstimme om 10 min och det betyder alltså att jag inte ska göra någonting i en hel timme och vara helt ensam. Visst låter det sjukt roande?

Varför klagar vi på varandra när vi försöker lösa våra problem? "Du beter dig som ett barn", ja ursäkta men jag är ett barn. Jag är till exempel bara 16 år, visserligen inget litet barn längre men jag är inte vuxen. Visst, man kan försöka lösa konflikter på ett vuxen och relativt moget sätt. Varför vill vi vara vuxna redan nu för? Det äger ju att vara tonåring, vi kommer aldrig bli det igen så varför inte bara go wild and crazy medans vi fortfarande kan?

Vad fan ska jag göra nu då? Detta är sjukt tråkigt så jag vill ärligt bara skjuta mig i huvudet eller ta bussen hem och softa. Är sjukt hungrig!

L- "Han kanske fick jobb"
Jo men visst, vi säger så. Vilket fucktard.

Cya

Kommentarer

  • Marina säger:

    Att våra tonåring betyder inte att vara wild and crazy hela tiden. Tar man inte saker på ett moget sätt i denna ålder så kommer man ångra det enormt när man blivit äldre, även fast man kanske inte ens kommit till den punkt i livet då man är less på allt trams och redo att ta saker på mer allvar. Man får pusha sig själv litegrann.

    2009-11-11 | 12:39:28
    Bloggadress: http://sedgwicked.blogspot.com/
  • Steffi säger:

    Marina: Nejnej, det är inte det jag menar. Klart man ska vara så mogen som man kan och man ska ta saker på allvar. Men varför ska man klaga på andra på saker man inte kan göra något åt. Vi är barn ett tag till och vissa kanske är mognare än andra dock.

    2009-11-11 | 13:10:10
    Bloggadress: http://steppix.blogg.se/

Kommentera inlägget här: