steppix

Pressure

Kategori: Allmänt

Nu är det mycket grejer som ska göras och bestämmas. Måste plugga sönder till engelska provet och städa mitt rum. Detta ska ske idag. Engelskan ska jag visserligen plugga på onsdag och torsdag också, men lite ska göras idag.

Sen har jag 400 kr. Jag kan välja två alternativ nu.

1. Spendera 200 kr på mobilpengar och 200 kr på alkohol/ andra onödigheter.
2. Spendera 300 kr på att pierca tungan och 100 kr till mobilen.

Om min fader ger mig 100 kr kan jag både pierca mig och ändå ha gratis sms. Om jag får 200, har jag råd med lite alkohol också. Detta är klurigt. Pengar är klurigt.

Nu har jag i alla fall tvättat mitt infekterade hål i örat och bytt smycke. Det känns bättre, men ont gör det.

Ska sluta röka också, så jag kan skaffa piercing i tungan också. Det är inget jag direkt peppar men det är såhär det måste bli.

Nu ska jag plugga lite engelska och sedan försöka få tag på Gran och fråga om han vill promenera med mig. Annars tänker jag städa mitt rum. Om han vill, städar jag mitt rum imorgon och skiter i att spela gitarr med Ludvig. Det får bli på torsdag eller något.

Dagens finaste människa är nog min mamma. Hon har gett mig mat och varit allmänt snäll idag. Här har vi en bild på henne:

Du är en riktigt bra och förstående mamma. Denna vecka som tack för att du är den du är, ska jag göra något riktigt speciellt för dig.

Wish me luck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: