steppix

Friday

Kategori: Allmänt

Min helg har faktiskt varit ganska bra. Var i skolan på fredagen, men blev uttråkad och gick hem. Väl hemma följde jag med min mamma och syster på affären.


Lång väntan utanför systemet, men vi softade med cigaretter och fick onda blickar och konstiga kommentarer av vuxna människor. En av dom var ungefär såhär " Det är inte bra, inte bra." , En annan " men vart har ni dragspelet? Dom brukar ju sitta här och spela". Det var knasigt ska jag säga.

Efter att jag lagat mat åt min syster och mor, gjorde jag mig klar för att åka på festen på haga. Ludvig satt och kollade på mest. Joanna kom och vi tog bussen mot festen. Ludvig glömde betala och vi träffade Elin.  När vi nästan var framme såg vi ett stjärnfall. Det var helt underbart.

Festen var faktiskt mycket trevligt. Hade mina öl och mina vänner så allt rullade på. Lite knas var det och ibland mycket drygt. Men i stora drag var det en lyckad fest.

Sov lite ibland, och klockan 07.00 vandrade jag mot bussen. Kom mig hem, rökte och myste i min säng, medans solens strålar lyste igenom fönstret. Sömnen tog tag i mig och sedan sov jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: