steppix

Själen, finns den?

Kategori: Allmänt

Länge har jag inte trott på att det finns någon själ i kroppen. Allt handlar om hjärnan. Jag minns inte mina argument för varför jag trodde så, men så var det i alla fall.

Satt och rökte med min mamma och vi började prata om själen. Mamma berättade att när jag var liten så berättade hon att ibland så knycklades själen ihop till en liten skrynklig boll och då behövde man gå till en psykolog och prata. Tillslut skulle själen knyckla ut sig och man skulle må bra igen. Så det ska inte heta "hjärnskrynklare" utan "själskrynklare".

Jag har nu suttit och tänkt på detta att själen kan knycklas ihop ganska lätt och sedan behöver den hjälp att knyckla ut sig och läka igen. Jag tyckte att det min mamma sa var väldigt vackert, man började tänka mer.

Vad tror alla andra, tror folk på själen eller inte?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: