steppix

"Jag klarar bara inte av det"

Kategori: Allmänt

"Jag klarar bara inte av det" sa en viss person. Dessa sex ord fick mig att fundera. Det finns så mycket som jag inte klarar av just nu, som att hålla kontakten med folk jag tycker om, gå i skolan, vara nykter, vara glad och trevlig mot folk osv. Men jag gör mitt bästa, jag försöker och inte bara för min skull utan för alla andra jag bryr mig om. Om jag inte försöker hålla kontakten med människor jag bryr mig om, förlorar jag den personen och den personen förlorar mig. Om jag inte fixar en utbildning går det utöver min familj och vänner, samma sak om jag inte försöker vara trevlig och glad emot andra.

Saker kan kännas som att det inte går och att man inte klarar av. Jag tror att de flesta är kapabla till det mesta, både bra och dåliga saker. Man måste bara tänka igenom situationen och fråga sig själv om det är värt att sänka garden och försöka. Det är sådanna saker som gör en till en starkare person. Att sitta och säga att man inte klarar av någonting hjälper inte. Vart tar man sig i livet om man inte försöker?

Sa till mig själv, "Jag kommer inte klara mig igenom nian", vad gjorde jag då? Jag klarade av nian och fick 215 i slutbetyg. Det hade aldrig gått om jag inte hade försökt och kämpat. Jag ville gå ut nian och jag gjorde det, för att jag kämpade. Det var jobbigt och väldigt krävande. Så mycket ångest och tårar som inte ville sluta rinna, så mycket stress, men jag gjorde det. Jag hade stöd från mina vänner, dom trodde på mig och jag trodde på mig. Jag ville ha något, och jag slutade inte bara för att jag inte trodde jag var kapabel till det.

Som slutsats kan jag då alltså säga att det inte hjälper att säga att man inte är kabapel till något. Det handlar om valet man gör. VILL jag klara av det eller tänker jag bestämma mig för att INTE klara av det? Är det värt att göra ett stort misstag och bestämam sig för att inte klara av något när man vet att det finns en chans att det blir bra. bara man försöker.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: