steppix

Det är ditt val nu och jag vill veta vad svaret är.

Kategori: Allmänt

Jag orkar inte längre, det borde du förstå vid det här laget. Jag har gjort allt för att du ska vara glad, jag har offrat saker som betyder något för mig för din skull. Det jag får tillbaka är tomma ord. Det spelar ingen roll vad du säger du gör det ändå inte. Det kanske funkar i teorin men inte i praktiken, men jag kan inte leva på det sättet.

Jag kan inte vänta på någon som inte kan visa mig den respekt jag förtjänar. Jag kan inte respektera människor som inte respekterar andra. Tänker inte låta dig sitta och ljuga längre, det är inte rätt för någon av oss eller för andra jag bryr mig om. Du vet vad jag vill och vad jag kräver av dig just nu och det är inte mycket.

Nu är det ditt val att bestämma dig. Jag tänker inte bli behandlad som skit och sedan bara sitta och vara glad för din skull. Jag krigar om du gör det, men jag tänker inte göra det själv. Det krävs två personer för att det ska kunna fungera och just nu hjälper du inte direkt till. Om du verkligen vill att det ska kunna fungera måste du faktiskt tänka på att det inte bara handlar om dig. Visst du är inte redo det har jag fattat. Men jag har sagt att jag väntar, men du kan inte tro att jag väntar för evigt. Speciellt inte när du är respektlös och oförstående. Alla har brister som man måste försöka fixa till, jag skulle göra det för dig.

Det är ditt val. Om du inte hör av dig så vet jag ju att du inte bryr dig längre. Då slipper jag väl leva i en lögn  även om det kanske inte är svaret jag vill ha, men då vet jag i alla fall. Men om du faktiskt bryr dig och inte vill att allting ska ta slut så vet du vad du ska göra. Det är ditt val om du ringer eller inte. Men jag vill inte vara ovetandes om vad fan som händer.


Igår var det i alla fall fest hos Gran coh det var faktiskt ganska roligt, dock minns jag inte så mycket. Men vi säger att allt ägde så vi kör på det.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Funderar på att städa upp i rummet sedan det har blivit stökigt denna helg. Sedan kanske jag ska skriva lite instuderings frågor eller vandra ner till haga och dricka kaffe eller te. Ingen vet vad som händer på en söndag. Det jag hoppas på lär troligtvis inte hända, men man får hoppas och tänka positivt.

Jag ska bli ompimistisk nu hade jag tänkt. Optimistisk och kreativ. Det ska bli min nya grej. Det är faktiskt någonting jag är bra på, inte att vara optimistisk utan kreativ. Ja, vi ser väl vad som händer idag. Hör av er om ni vill dricka te eller bara softa. Jag har ju faktiskt kakor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: